Üldtingimused

Raamatupidamine

Siilbaum & CO OÜ Raamatupidamisteenuse üldtingimused

Kehtivusega alates 01.01.2022.a

1. Mõisted

1.1. Tellija – Siilbaum & CO OÜ teenuse osutamise lepingu kaudu lepingulistes suhetes olev juriidiline isik;

1.2. Täitja – Siilbaum & CO OÜ;

1.3. Leping – Teenuste osutamise leping koos lisadega, mis on sõlmitud Tellija ja Täitja vahel kirjalikus vormis, milles lepitaks üldreeglina kokku vähemalt osutatavates Teenustes, poolte esindajates, Teenuste arvestuse aluses;

1.4. Teenus – Käesolevas üldtingimuste punktis 2. kirjeldatud teenused;

1.5. Hinnakiri – Täitja kehtiv hinnakiri, millega saate tutvuda https://siilbaum.ee/hinnad/

2. Teenuse kirjeldus
2.1. Täitja osutab Kliendile raamatupidamisteenust lähtudes Tellija poolt Täitjale esitatavast informatsioonist ja dokumentidest ning vastavuses Eesti Vabariigi õigusaktidega.
2.2. Täitja poolt igakuiselt ja püsivalt osutatav Teenus sisaldab üldjuhul käesolevas punktis loetletud raamatupidamisteenuseid, kui ei ole kokku lepitud teisiti:
2.2.1. Bilanss (programmist väljatrükk) 1 kord kuus tellimisel;
2.2.2. Kasumiaruanne (programmist väljatrükk) 1 kord kuus tellimisel;
2.2.3. Ostu- ja müügireskontro väljatrükk tellimisel;
2.2.4. Töötasu arvestus 1 kord kuus vastavalt esitatud töölepingutele, tööaja arvestus dokumentidele ja muudele dokumentidele;
2.2.5. Põhivara arvestus 1 kord aastas või 1 kord kuus tellimisel;
2.2.6. Üksikisiku tulumaksu, sotsiaalmaksu, töötuskindlustusmaksu ja pensionikindlustuse arvestus ja aruandlus maksuametile väljamaksele järgneva kuu 10. kuupäevaks;
2.2.7. Kuu kokkuvõte riigimaksudest, mis kuuluvad tasumisele, s.h. on näidatud maksude tasumise tähtajad, tasumisele kuuluvad summad, ülekandekontod ja viitenumbrid;
2.2.8. Käibemaksu arvestus ja aruandlus 1 kord kuus 20. kuupäevaks;
2.2.9. Majandusaasta aruande koostamine.

3. Teenuse osutamise tingimused
3.1. Täitja kasutab Teenuse osutamiseks oma töövahendeid.

3.2. Üldreeglina osutatakse teenust Täitja asukohas. Poolte täiendava kokkuleppe korral on võimalik Teenust osutada ka Kliendi poolt nimetatud kohas.

3.3. Tellija esitab Täitjale enne Teenuse osutamise alustamist olulist informatsiooni omavad dokumendid: põhikiri, asutamisotsus (leping), maksuameti tõend Tellija arvele võtmise kohta käibemaksukohuslasena jm. sedalaadi dokumendid. Juhul, kui ülal nimetatud dokumentides tehakse muudatusi, informeerib Tellija nendest koheselt Täitjat ja esitab ühtlasi täiendavaid dokumente.

3.4. Täitja nimetab Lepingu sõlmimisel, Lepingu täitmisel ja Teenuse osutamisel Tellija jaoks kontaktisiku(d) kirjaliku teatisega. Tellija vormistab kirjalikul teatisel nimetatud isiku(d) e-teenuse kasutajaks Maksu- ja Tolliametis, Haigekassas, Pangas, Äriregistris. Kontaktsiku(te) muutumisest teavitab Täitja Tellijat kirjalikult.

3.5. Tellija kohustub esitama Täitjale dokumendid ja informatsiooni, mis on vajalik Teenuse osutamiseks. Eelmise kalendrikuu dokumentide esitamise viimane tähtaeg on järgmise kuu 5. tööpäev. Juhul, kui esitatavaid algdokumente on enam, kui 150, esitab Klient nimetatud algdokumentatsiooni vähemalt kahes võrdses osas vähemalt nädala pikkuse vahega juba aruandeperioodi jooksul, kusjuures dokumentatsiooni viimane osa esitatakse samuti aruandeperioodile järgneva kuu 5. tööpäevaks.

3.6. Tellija esitab dokumentatsiooni Täitjale posti, e-posti või käsiposti teel.

3.7. Tellija vastutab, et dokumendid ja informatsioon on tõesed ja esitatakse Teenuse osutamiseks õigeaegselt. Paranduste sisseviimisele kulunud aeg toob kaasa täiendava arve. Dokumentide üleandmise kohta vormistatakse vajadusel vastav akt.

3.8. Tellija esitab Täitjale Lepingu nõuetekohaseks täitmiseks vajaliku informatsiooni ja selgitused kõigis Lepingu täitmiseks vajalikes küsimustes vastavalt nõutud vormile, ajagraafikule ja töö korras Täitja poolt esitatud päringutele. Sealhulgas esitab Tellija Täitja soovil originaaldokumente, kirjalikke lisaselgitusi ning kinnitusi päritud asjaolude kohta.

3.9. Täitjal ei ole kohustust Tellija poolt esitatud informatsiooni sisus ja vormis kahelda. Täitja lähtub Teenuse osutamisel vaid Tellija poolt antud informatsioonist ja täiendavatest selgitustest. Eelnimetatust tulenevalt ei vastuta Täitja Tellija majandustehingute sisu ja dokumentatsiooni vastavuse eest.

3.10. Tellija kohustub teavitama Täitjat kõikidest Lepingu täitmist puudutavatest asjaoludest.

3.11. Täitja kohustub Teenuse osutamisel järgima seaduses sätestatud tähtaegu ning tagama Teenuse osutamise selliselt, et seaduses sätestatud tähtaegu ei rikutaks. Täitja ei vastuta tähtaegade rikkumise eest juhul, kui tähtaegu on rikutud põhjusel, et Tellija ei ole õigeaegselt esitanud Teenuse osutamiseks vajalikku informatsiooni ja dokumente.

3.12. Tellija kohustub mitte looma töösuhteid otseselt ega kaudselt Täitja töötajaga Lepingukehtivuse ajal ja/või peale Lepingu lõppemist 6 (kuue) kuu jooksul. Kohustuse rikkumisekorral on Täitjal õigus nõuda leppetrahvi raamatupidamisteenuse igakuise tasu 6 (kuue) kordses summas, kuid mitte vähem kui 3000 (kolmtuhat ) eurot.

3.13. Täitja kohustub osutama Teenust vastavalt Eesti Vabariigis kehtivatele õigusaktidele, sealhulgas Eesti Raamatupidamistoimkonna juhenditele ja vastavuses ajakohaste seaduste tõlgendustega.

4. Lepingu tasu

4.1. Tellija tasub Täitja poolt osutatud teenuste eest vastavalt Täitja kehtivale hinnakirjale, mis on üles pandud Täitja kodulehel, aadressiga https://siilbaum.ee/hinnad/ Juhul, kui Täitja muudab Tellijale teadaolevat hinnakirja, hakkab muudetud hinnakiri Tellija suhtes kehtima üks kuu pärast Kliendile muudatuse teatavakstegemise päeva. 

4.2. Kui Lepingu pooled ei ole Lepingus märgitule lisanduvate Täitja täiendavate teenuste (eritööde) osas eraldi hinnakokkulepet sõlminud, kuid Tellija esindaja on nimetatud tööd kirjalikult tellinud või aktsepteerinud, siis tasub Tellija talle täiendavalt osutatud teenuste eest tunnitasu alusel vastavalt Hinnakirjas sätestatud tunnitasu määradele. Täitja tööde hinnad ei sisalda muid vajalikke lisakulusid, mis ei ole tasu Täitja Teenuste eest (näiteks tasu registripäringute eest, mida Täitja tellib äriregistrist, kinnistusraamatust, krediidiinfost vms. teenuste osutajatelt või ka tõlke-, transpordi-, lähetus- ja majutuskulu). Lisakulud hüvitab Tellija.

4.3. Tellija tasub Täitja poolt esitatud arve seitsme (7) kalendripäeva jooksul.

4.4. Tasumisega viivitamise korral on Täitjal õigus nõuda viivist 0,5% päevas tasumata summast.

4.5. Kui tasumist ei ole toimunud järgmise perioodi (kuu) alguseks, on Täitjal õigus mitte alustada järgneva perioodi dokumentide töötlemist.

5. Konfidentsiaalsus

5.1. Tellija ja Täitja kohustavad mõlemad hoidma saladuses teise poole konfidentsiaalset  informatsiooni ning mitte avaldama seda kolmandatele isikutele ilma poole kirjaliku nõusolekuta. Konfidentsiaalse informatsiooni avalikustamise keeld ei laiene poolte audiitoritele, pankadele ja juriidilistele nõustajatele, eeldusel, et ka nendele laieneb teabe saladuses hoidmise kohustus. Pooled kohustuvad kasutama mistahes talle teatavaks saanu teise poole konfidentsiaalset informatsiooni üksnes poolte vahel sõlmitud Lepingu täitmise eesmärgil. 

5.2. Konfidentsiaalsuskohustus kehtib viis (5) aastat pärast Tellija ja Täitja vaheliste lepinguliste suhete lõppemist. Konfidentsiaalsuskohustus laieneb kõikidele poolte esindajatele, töötajatele ja kõikidele teistele poolte poolt kaasatud isikutele. 

5.3. Konfidentsiaalseks informatsiooniks loetakse igasugust informatsiooni, mille sattumist kolmandate isikute kätte pool soovib vältida ning mille saladuses hoidmiseks on poolel õigustatud huvi, muuhulgas informatsioon, mis puudutab poole äri- või tootmissaladust. 

Konfidentsiaalne informatsioon on ka Täitja ja Tellija vahel sõlmitud Lepingu sisu ja muud Lepingu täitmise käigus teise poole kohta teatavaks saanud andmed. 

5.4. Konfidentsiaalseks informatsiooniks ei loeta ja sellele ei laiene saladuses hoidmise kohustus:

5.4.1.informatsioon, mis on avalik Lepingu sõlmimise ajal või saab avalikuks Lepingu kehtivuse ajal või pärast Lepingu lõppemist; 

5.4.2. informatsioon, mille avalikustamise kohustus tuleneb õigusaktidest;

5.4.3. informatsioon, mille pool on saanud kolmandalt isikult, kellel on õigusaktidest tulenev õigus nimetatud informatsiooni avaldada;

5.4.4. informatsioon, mille avaldamiseks on teise poole kirjalik nõusolek.

5.5. Lepingu täitmisel teatavaks saanud konfidentsiaalse teabe, siseinfo, Täitja nõustamisteenuste jms osas on konfidentsiaalsuskohustus ka Tellijal ning Tellija vastutavatel esindajatel, samuti nende poolt kaasatud isikutel. Tellija ei avalikusta ega kasuta kolmandate isikute huvides Täitja kirjaliku loata ühtegi nõuannet ega arvamust, mis talle on Täitja poolt Teenuste osutamisel teatavaks saanud. Nimetatud kohustus laieneb ka Tellija töötajatele ja koostööpartneritele.

7. Dokumentide säilitamine

7.1. Täitja tagastab algdokumentatsiooni Tellijale korrastatult majandusaasta või aruandeperioodi lõpus vastavalt punkt 7.5.-le.

7.2. Seadusest tulenev Tellija dokumentatsiooni (sh raamatupidamisdokumentatsiooni) säilitamiskohustus lasub Tellijal endal.

7.3. Andmete säilitamine toimub vaid kuutasulistel klientidel kui ei ole kokkulepitud teisiti.

7.4. Andmeid säilitatakse peale lepingu lõpetamist maksimaalselt 3 (kolm) kuud. Andmete taastamine sõltub kasutatavast tarkvarast kuid üldjuhul maksimaalselt 6 (kuus) kuud peale lepingu lõppemist mis on tasuline teenus.

7.5. Lepingu lõppemisel või lõpetamisel tuleb Tellijal oma andmete saamiseks avaldada vastav soov Täitjale kirjalikult taasesitatavas vormis 1 (ühe) kuu jooksul. Peale 1 (üks) kuu võib Täitja nõuda lisatasu andmete väljastamise või taastamise eest kui andmete andmete väljastamine/taastamine on veel võimalik vastavalt punkti 7.4. andmete säilitamisele.

8. Vastutus

8.1. Pooled mõistavad ja aktsepteerivad, et kõik Täitja poolt Lepingu täitmisel osutatavad Teenused on oma iseloomult tehniline töö ning Täitjat või ühtegi Täitja töötajat ei saa lugeda Tellija raamatupidamise eest vastutavaks.

8.2. Täitja vastutab tema poolt koostatud riiklike aruannete, aruannete, raamatupidamisregistrite vastavuse eest Tellija poolt esitatud algdokumentatsioonile ja informatsioonile. 

8.3. Täitja ei vastuta mistahes juhul Tellija saamata jäänud tulu ja mittevaralise kahju eest.

8.4. Pooled on kokku leppinud, et igal juhul on Täitja vastutus Tellija ees piiratud viimase kolme kuu tasuga, mis on tasutud või kuulub tasumisele Täitja osutatud Teenuste eest.

9. Lepingu kehtivus, muutmine ja lõpetamine

9.1. Leping jõustub osapoolte allakirjutamise hetkest ja on tähtajatu, kui Pooled ei ole Lepingus kokku leppinud teisiti. Allkirjastamine toimub digitaalselt.

9.2. Tähtajatu Lepingu võib üles öelda nii Täitja kui ka Tellija, teatades ette vähemalt üks kuu.

9.3. Lepingu ülesütlemisel lasub Tellijal kohustus tasuda Täitjale viivitamata kõigi tööde eest, mis tehti enne Lepingu ülesütlemist.

9.4. Täitjal on õigus peatada Tellijale Teenuste osutamine Tellijapoolsete kohustuste rikkumisel (sh algdokumentide vm nõutava info/selgituste hilinemisel või mittetäielikul esitamisel, Teenuste eest tasumisega hilinemisel vm oluliste rikkumiste korral) ning edasi lükata oma kohustuste täitmine (sh arvamuste, hinnangute, kokkuvõtete, maksudeklaratsioonide, aastaaruande jms koostamine ja esitamine) perioodile, millal Täitjal avaneb selliste plaaniväliste tööde täitmiseks vaba ressurss.

9.5. Tellija kohustuste korduvate või kaalukate rikkumiste juhtudel, sh Täitja arvete mittetasumisel või tasumisega hilinemisel rohkem kui 3 korda, on Täitjal õigus Leping erakorraliselt etteteatamiseta üles öelda. Sellisel juhul on Täitja Teenuste taasosutamine (Lepingu uuesti sõlmimine) võimalik pärast Tellijal varasemate kohustuste täitmist ja juhul, kui Tellija on tulevaste tööde maksegarantiina teinud Täitja ettepaneku kohase tagatisraha makse.

9.6. Juhul, kui üks pool ei pea kinni Lepingus sätestatud etteteatamistähtajast Lepingu lõpetamise korral, kohustub ta tasuma viie (5) päeva jooksul Lepingu lõpetamise päevast arvates leppetrahvi ühe kuu jooksul osutatud teenuste eest tasutava summa ulatuses. Nimetatud summa arvutatakse lähtuvalt viimasel kolmel kuul Tellijale osutatud teenuste eest tasutavast summast.

9.7. Lepingu põhitingimusi saab muuta üksnes poolte kirjaliku kokkuleppega, üldtingimusi võib Täitja muuta ühepoolselt käesolevas peatükis toodut arvestades. Lepingu põhitingimuste muudatuste tegemisel aktsepteerivad osapooled ka kehtivaid Lepingu üldtingimusi.

9.8 Täitjal on õigus ühepoolselt muuta üldtingimusi õigusaktides sätestatud juhtudel, samuti juhul, kui see on tingitud Teenuste tehnilisest või sisulisest arengust, Tellijale Teenuste osutamise parendamise eesmärgist või vajadusest täpsustada Teenustega seotud asjaolusid.

9.9. Täitja teavitab üldtingimuste muutmisest reeglina vähemalt üks kuu ette, avaldades sellekohase teate veebilehel või teavitades Tellijat muul mõistlikul viisil, sh e-posti teel.

9.10. Juhul, kui Tellija ei nõustu üldtingimuste muudatustega, on tal õigus ühe kuu jooksul muudatuste kohta teate saamisest või muul viisil muudatustest teadasaamisest Leping üles öelda. Kui Tellija ei ole nimetatud tähtajaks Lepingut üles öelnud, loetakse ta muudatustega nõustunuks.

 10. Lõppsätted

10.1. Lepingule ja üldtingimustele kohaldatakse Eesti Vabariigi õigusakte.

10.2. Kõik Lepingu täitmise käigus tekkinud vaidlused püüavad pooled lahendada eelkõige läbirääkimiste teel. 

10.3. Juhul, kui läbirääkimiste teel ei õnnestu saavutada mõlemaid pooli rahuldavat kokkulepet, 

lahendatakse vaidlus Tartu Maakohtus. 

10.4. Lepingu allkirjastamisega kinnitavad Pooled, et on Lepingu ja üldtingimuste sisuga tutvunud, nende õigused ja kohustused on arusaadavad ning nad kohustuvad neid täitma. Samuti kinnitavad poolte esindajad, et nad on õigustatud Lepingut sõlmima.

10.5. Leping on koostatud digitaalselt.